U samom srcu Zagreba, u neposrednoj blizini Kamenitih vrata, smješten je modni salon Dora koji postoji još od 1986. godine. Riječ je o obiteljskom modnom salonu, obrtu za dizajn, krojenje i šivanje, koji danas vodi Dora Rubić, kćer gospođe Mirjane Rubić, koja je po Dori Krupićevoj po kojoj salon nosi ime, i sama dobila ime. Modni salon Dora svojedobno je New York Times smjestio u jedno od najvažnijih lokacija koje morate posjetiti ako ste u Zagrebu.

Kroz sve ove godine modni salon Dora etablirao se što na domaćoj što europskoj sceni kao mjesto gdje ćete pronaći savršen kaput i baloner: svi su unikatni, izrađeni od prirodnih i visoko kvalitetnih materijala, u krojevima koji laskaju svakoj figuri.
“Kad sam preuzela obrt, nisam znala što je virman”
S Dorom Rubić smo razgovarali u salonu o obrtništvu, modi, odjeći, njenim početcima, obrtništvu.
“Iako sam magistrirala kroatologiju i htjela nastaviti studirati strane jezike, preuzela sam obrt i dala samoj sebi dvije godine da se uhodam. Htjela sam vidjeti želim li ovo zaista raditi, je li to za mene, ali već nakon godinu dana, znala sam da jest. Jako volim svoj posao, ne bih nastavila ovu obiteljsku obrtničku priču da ne volim. Još kao srednjoškolka i studentica sam radila, pomagala mami, bilo mi je prirodno da nastavim”, kaže Dora Rubić za MyStory.hr.

Najviše je problema, kod preuzimanja obrta, imala s administracijom, dok je sve ostalo išlo relativno glatko.
“Kad sam tek došla, nisam znala što je virman. Ali s vremenom čovjek tu ‘papirologiju’ savlada. Najljepši je naravno sam rad – krojenje, šivanje, konstruiranje, pripremama. Dosta je šaroliko zapravo: nekad ima najviše posla oko nabave materijala, nekad rad s klijenticama koje dolaze na probe i mjerenja”, opisuje nam svoj radni dan.
“Materijale kupujemo u Italiji, najpoznatiji smo unikatno rađenim kaputima i balonerima”
Materijale u najvećoj mjeri kupuje u Italiji, a ovaj je modni salon najpoznatiji po kaputima, balonerima i jaknama za sva godišnja doba.
“Ljeti se puno traže tanke jaknice s mojim printevima, zimi naravno kaputi od vune, kašmira i alpake. Dosta stranaca kod nas kupuje i redovito se stari kupci vraćaju. Oni jako cijene ručni rad, znaju da vani, ne možete ni pogledati ručno rađen kaput od kašmira ispod tisuću eura”, kaže Dora.

Uvijek joj je, kaže, simpatično što u njen salon dolaze žene različitih generacija i stilova, a svaka kaže da su njeni proizvodi baš njihovi stil.
“Moda je ono što stoji vama, odgovara vašoj figuri i licu, u čemu se dobro osjećate”
“A sve su tako različite. Međutim, mi radimo klasiku s nekim odmakom i to zapravo nikad ne izlazi iz mode. Zato valjda žene različitih stilova, modnih ukusa i preferencija, uvijek ovdje nađu ‘svoj’ model. I svakoj kažem, moda je ono što vama dobro stoji, ono čiji kroj i boja odgovaraju vašoj figuri, boji kože, kose i očiju i ono u čemu se vi dobro osjećate. To je trend. Ako vam ne stoji ljubičasta, onda ona za vas nije u modi”, dodaje.

Danas, dodaje, mnoge žene plaćaju različite aplikacije kako bi ‘ustanovile’ koje im boje i podtonovi stoje, a sve se može uraditi i doma, bez plaćanja.
“To je sad hit, ali je ta priča oko boja i podtonova valjda poznata desetljećima. Ne trebaju vam aplikacije, stanete pred ogledalo, uzmete tkanine u različitim bojama, i vidite, koja vas boja podigne, a koja spusti. Ne treba biti nikakav stručnjak za to”, dodaje.

U današnje vrijeme se zbog brze mode, kaže Rubić, mnoge žene i djevojke osjećaju anksiozno, jer ne mogu to pratiti financijski jer nam se nameće da sve to moramo imati.
“Ne trebamo slijepo slijediti trendove, uložite u jedan kvalitetan komad koji će trajati godinama”
“Trebamo usporiti. Unutar jedne sezone promijeni se nekoliko trendova. I ne treba ih slijediti slijepo i po svaku cijenu. Bolje je ulagati u jedan bezvremenski stil: dobar i kvalitetan kaput, torba, čizme, jedan kvalitetan komad može podignuti čitavu kombinaciju. I radije birajte uložiti u tako nešto što ćete imati godinama”, dodaje.
Njene klijentice, kaže, cijene autorski rad: njen dizajn, ručni rad i unikatnost.

“Hrvatska je jako malo tržište. I ne bismo mogli živjeti samo od Hrvatske. Puno je klijenata iz Europe. Turisti, osobito, ljeti ‘okupiraju’ salon. Veliki je hit jedno vrijeme bila princeza Meghan Markle. Svi su htjeli kapute u bojama koje ona ima, ili kao Hurem iz serije Sulejman Veličanstveni svojedobno. Prije mnogo godina hit je bila zelena boja u nijansi Esmeralde, lika iz popularne sapunice”, dodaje.
Iz Pariza po vjenčanicu u Zagreb
Nedavno je, kaže, jedna gospođa iz Pariza došla u Zagreb po vjenčanicu od svile.
“Njoj je bilo isplativije doći u Zagreb na vikend, spavati u hotelu, doći kod nas na probe, pokupiti vjenčanicu i onda nazad u Pariz na vjenčanje. Takvih primjera ima jako puno i to me raduje, da se ono što skrojimo i dizajniramo nosi po cijelom svijetu”, dodaje.

Modni salon i “one of kind” obrt Dora ima svoje vjerne klijentice koje se vraćaju po statement kapute i balonere. Od 1986. godine odolijevaju različitim trendovima, a osobito u zadnje vrijeme, pred brzom modom i njihovom industrijom.
“Ženama koje kod nas dolaze važni su krojevi, materijali i prije svega, kvalitetna izrada čega danas u lancima dućana odjeće gotovo da i nema”, zaključuje Dora Rubić na koncu razgovora za MyStory.hr.
MyStory.hr







